Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru
Drozdek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru“ je zaměřena na prvotní návrh možnosti použití silikonového tlumiče torzních kmitů pro výše zmiňovaný motor určený pro traktory a další průmyslové aplikace. Cílem práce je vypočítat kmitání klikové hřídele pomocí vhodného dynamického modelu a následně navrhnout takové základní parametry silikonového tlumiče torzních kmitů, který torzní výchylky klikové hřídele utlumí na přijatelnou hodnotu. Další částí je návrh konstrukčního provedení samotného upevnění silikonového tlumiče na volném konci klikové hřídele motoru. Posledním krokem diplomové práce je porovnání a zhodnocení kmitání klikové hřídele bez tlumiče a s nově navrženým silikonovým tlumičem torzních kmitů.
Dynamický model stejnosměrného motoru s využitím metody konečných prvků
Gottwald, Michal ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dynamickým modelem konkrétního stejnosměrného motoru s parametry získanými z výpočtu a z programu využívající metody konečných prvků. Ukazuje, jak moc přesných výsledků lze v modelu dosáhnout, vychází-li se jen z hodnot, které lze na motoru změřit, naměřit nebo spočítat. Práce se skládá ze tří částí. Nejprve je popsána stavba a funkce stejnosměrného motoru a základní princip a využití MKP. Následuje výpočet parametrů analyticky a numericky. Do hledaných parametrů patří moment, odpor a indukčnost vinutí kotvy, odpor a indukčnost budícího vinutí. A poslední část je věnována samotné tvorbě dynamického modelu. V závěru práce jsou porovnány výsledky z dynamického modelu s naměřenými hodnotami.
Viskózní tlumič torzních kmitů plynového vidlicového šestnáctiválce
Říha, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Viskózní tlumič torzních kmitů plynového vidlicového šestnáctiválce je zaměřena na torzní kmitání klikového hřídele a možnosti, jak jej eliminovat. V první části diplomové práce je výpočet netlumených torzních kmitů na základě zpracovaných vstupních dat. Ve druhé části práce je proveden výpočet torzních kmitů s přidaným viskózním tlumičem. Na závěr je provedeno zhodnocení obou variant.
Strategické řízení elektronického obchodu
Luhan, Jan ; Baran, Dušan (oponent) ; Fecenko, Josef (oponent) ; Půža, Bedřich (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Disertační práce řeší návrh modelu pro podporu strategického řízení elektronického obchodu firmy integrující stávající charakteristické procesy řízení ve firmě. Základní matematický model využívá řešení soustavy diferenciálních rovnic a je adaptabilní vůči potřebám konkrétního subjektu.
Nelineární modely stejnosměrných strojů
Král, Michal ; Mišinger, Lukáš (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním a simulací stejnosměrných motorů. Byly vytvořeny celkově čtyři modely stejnosměrných strojů podle různých typů buzení (derivační, sériový, kompaundní a cizí). Tyto modely byly realizovány v prostředí programu MATLAB& Simulink. Modely byly upraveny pro respektování vlivu nelinearity magnetického obvodu. Na reálném stejnosměrném stroji byly změřeny parametry, které po následném přenesení do modelu umoţnili simulaci chodu stroje. Práce je zaměřena na zkoumání přechodových jevů, a jejich následné porovnání se skutečně naměřenýmy průběhy.
Řízení pneumatických svalů v antagonistickém zapojení
Klapil, Ondřej ; Burian, František (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením pneumatických svalů v antagonistickém zapojení. V práci je odvozen matematicko-fyzikální model McKibbenova pneumatického svalu. Je vytvořen počítačový model pomocí programu Matlab a navrhnuta metoda jeho řízení. V další části je popsán reálný systém s pneumatickými svaly, jeho praktická realizace a návrh regulace takového systému. V poslední části je srovnání vytvořeného matematicko-fyzikálního modelu a reálné soustavy s ohledem na možnost použití modelu pro návrh regulátorů pro reálný systém.
Návrh semiaktivního odpružení horského kola
Mráz, Kryštof ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem semiaktivního odpružení horského kola využívajícího MR tlumič. V rešeršní části práce jsou shrnuty současné poznatky z problematiky pasivního a semiaktivního odpružení horských kol a problematiky MR tlumičů. Pomocí virtuálního dynamického modelu vytvořeného v grafickém prostředí MATLAB Simulink bylo simulováno chování odpružené přední vidlice. Byly simulovány semiaktivní algoritmy Skyhook a modifikovaný Groundhook a pro porovnání také pasivní nastavení. Podle výsledků těchto simulací je navrženo takové semiaktivní odpružení s MR tlumičem, které stabilizuje přítlačnou sílu předního kola, čímž zlepšuje bezpečnost jezdce.
Simulace elektrických strojů
Klíma, Jiří ; Mišinger, Lukáš (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním a simulací stejnosměrných a střídavých strojů. Byly vytvořeny celkem čtyři matematické modely. Tři modely stejnosměrných motorů při různém typu buzení (kompaundní, sériový, cize buzený) a jeden model pro motor asynchronní. Všechny modely byly realizovány v prostředí MATLAB&Simulink. Po změření a zadání základních parametrů motoru, byly spuštěné simulace. Výsledky simulací jsou poté porovnány s naměřenými průběhy.
Dynamický model harmonické převodovky
Garami, Boris ; Lošák, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom dynamického modelu harmonickej prevodovky. Teoretická štúdia tejto práce je zameraná na analýzu princípu harmonickej prevodovky a jej nelineárnych vlastností. V praktickej časti tejto práce je najprv vykonaný analytický výpočet nedeformovaného tvaru Flexspline, na základe ktorého sa vytvorí niekoľko simulácií v programu ANSYS na identifikáciu torzných charakteristík harmonickej prevodovky. Tieto simulačné modely sú ďalej rozšírené o analýzu vplyvu vôle a nepresností na dané torzné charakteristiky. Na základe týchto výsledkov sa následne vytvorí v programe MATLAB/Simulink niekoľko dynamických submodelov reprezentujúcich jednotlivé nelineárne charakteristiky harmonickej prevodovky. Na záver sa vytvorí komplexný dynamický model mechatronického systému popisujúci nelineárne vlastnosti a kinematickú chybu prevodovky. Dynamický model je taktiež experimentálne overený na základe verifikácie tlmenia prevodovky.
Konstrukce zkušebního zařízení pro testování adheze a hluku v kontaktu kola a kolejnice
Gabriel, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Práce je věnována konstrukci experimentálního zařízení určeného pro výzkum příčin hluku při průjezdu tramvajového vozidla traťovým obloukem a k vývoji způsobů jak tomuto hluku předcházet. První část práce obsahuje rešerši problematiky kontaktu kola s kolejnicí z tribologického pohledu se zaměřením na mechanismus generovaného hluku. Dále je uveden přehled podobných experimentálních zařízení. Vlastní konstrukce je zaměřena na správnou implementaci dynamického modelu kontaktu s použitím skutečného tramvajového kola. Výsledné zařízení umožňuje měření adhezních charakteristik v tangenciálním a laterálním směru náběhu a záznam generovaného hluku při nastaveném úhlu náběhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.